Over Marsua

Scouting Marsua is de scouting- vereniging van Maarssenbroek, in het hart van de provincie Utrecht. Scouting Marsua is onderdeel van Scouting Nederland.

We zijn een gezellige vereniging in het midden van het land met ongeveer 120 leden. In 1975 werd scouting Marsua opgericht en in 1986 is het naar de Shelter verhuist. De Shelter is ons clubgebouw en staat aan de rand van Boomstede. Dit is een ideale plek om wekelijks bijeenkomsten te hebben voor jong en oud. Door ons grote gebouw kunnen we in de winter leuke binnen activiteiten uitvoeren en in de zomer kunnen we gebruiken maken van een groot grasveld en het aangrenzende bos. Onze groepen worden begeleid door enthousiaste vrijwilligers. Door de ruimte en het materiaal dat we tot onze beschikking hebben is het mogelijk veel leuke activiteiten te doen. Denk hierbij aan het bouwen van een grote toren, op kamp gaan of een kampvuur stoken. Op het terrein van scouting vindt al ruim 10 jaar Timmerdorp Maarssenbroek plaats, waarbij kinderen een week lang onder begeleiding van vrijwilligers een mooie hut kunnen bouwen.

Bekijk foto's van vroeger in het Fotoalbum.

Video's